Η καφεΐνη κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να είναι κακό για την υγεία του μωρού

Κατανάλωση καφεΐνης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Κατανάλωση καφεΐνης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

 

Η καφεΐνη είναι η πιο συχνά χρησιμοποιούμενη ψυχοτρόπος ουσία στον κόσμο. Και σε μέτρια επίπεδα κατανάλωσης, θεωρείται πλέον ότι κάνει καλό στην υγεία – ή τουλάχιστον δεν κάνει κακό.

Ωστόσο, τα  στοιχεία δείχνουν ότι η κατανάλωση καφεΐνης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να είναι κακή για το μωρό. Μια τελευταία μελέτη από Ιρλανδούς ερευνητές του UCD (University College Dublin) προσθέτει νέα στοιχεία.

Τα ευρήματα έχουν δυνητικά σημαντικές επιπτώσεις στη δημόσια υγεία σε χώρες όπου καταναλώνεται πολύ μαύρο τσάι, όπως η Ιρλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι ερευνητές ήθελαν να μάθουν αν υπάρχει σχέση μεταξύ της πρόσληψης καφεΐνης από τη μητέρα και των αρνητικών αποτελεσμάτων για το παιδί σε έναν πληθυσμό όπου το τσάι είναι η κύρια πηγή καφεΐνης. Για να γίνει αυτό, ελήφθησαν δεδομένα από μια ιρλανδική μελέτη για περίπου 1.000 ιρλανδικές γυναίκες. Τα δεδομένα παρείχαν τις συνήθεις διαιτητικές προσλήψεις των προϊόντων με καφεΐνη κατά τη διάρκεια της πρώιμης εγκυμοσύνης.

Το τσάι ήταν η κυρίαρχη πηγή καφεΐνης (48%) ακολουθούμενη από τον καφέ (39%). Η ανάλυση, που δημοσιεύθηκε στο The American Journal of Clinical Nutrition, έδειξε μια σταθερή σχέση της καφεΐνης, από τον καφέ και το τσάι, και των δυσμενών γεννητικών αποτελεσμάτων. Στην υψηλότερη ομάδα κατανάλωσης καφεΐνης, οι κίνδυνοι για τα μωρά είναι το χαμηλό βάρος κατά τη γέννηση καθώς και η πρόωρη γέννηση. Οι κίνδυνοι αυτοί ήταν δύο φορές υψηλότεροι. Τα αποτελέσματα ήταν παρόμοια ανεξάρτητα από την πηγή της καφεΐνης.

Καφές και τσάι

Ενώ ο καφές είναι η κύρια πηγή καφεΐνης στα περισσότερα μέρη του κόσμου (περίπου 100 mg ανά φλιτζάνι), είναι λιγότερο γνωστό ότι το τσάι περιέχει επίσης υπολογίσιμη ποσότητα καφεΐνης (περίπου 33 mg ανά φλιτζάνι). Οι μέθοδοι παρασκευής του καφέ και οι τύποι καφέ και τσαγιού επηρεάζουν το περιεχόμενο της καφεΐνης. Για παράδειγμα, η περιεκτικότητα σε καφεΐνη είναι υψηλότερη στον ψημένο καφέ από ό, τι στον στιγμιαίο καφέ, και είναι υψηλότερη στο μαύρο τσάι από το πράσινο τσάι.

Τσάι

 

Το συνιστώμενο επίπεδο πρόσληψης καφεΐνης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης διαφέρει μεταξύ των οργανισμών υγείας. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συνιστά μια πρόσληψη λιγότερη των 300 mg ημερησίως. Άλλοι οργανισμοί συνιστούν πρόσληψη λιγότερη από 200 mg ημερησίως. Ωστόσο, η παρούσα μελέτη δείχνει αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης ανεπιθύμητων γεννητικών αποτελεσμάτων ακόμη και για επίπεδα κατανάλωσης χαμηλότερα από τα συνιστώμενα.

 


 

Rachel Bakker, Eric AP Steegers, Aleksandra Obradov, Hein Raat, Albert Hofman … 

The American Journal of Clinical Nutrition, Volume 91, Issue 6, https://doi.org/10.3945/ajcn.2009.28792

Καφεΐνη - Εγκυμοσύνη

Καφεΐνη - Εγκυμοσύνη

Στην υψηλότερη ομάδα κατανάλωσης καφεΐνης, οι κίνδυνοι για τα μωρά είναι το χαμηλό βάρος κατά τη γέννηση καθώς και η πρόωρη γέννηση

Sending
User Review
0 (0 votes)

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Theme by MyThemeShop.

Bad Behavior has blocked 404 access attempts in the last 7 days.

%d bloggers like this: