Νovartis: Το ντοκουμέντο του FBI για τις μίζες στους πολιτικούς

Συγκλονιστικές λεπτομέρειες στο επίσημο έγγραφο που στάλθηκε από τις ΗΠΑ. Οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι και ο υπ. Υγείας πληρώνονταν για την εγγραφή (εισαγωγή) νέων προϊόντων και την προστασία έναντι ελάττωσης των τιμών

 

Novartis-FBI

 

 

Συγκλονιστικές λεπτομέρειες στο επίσημο έγγραφο που στάλθηκε από την Αμερική

■ «Οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι και ο υπουργός Υγείας πληρώνονταν για την εγγραφή (εισαγωγή) νέων προϊόντων στην αγορά και για την προστασία έναντι ελάττωσης τιμών» 
■ «Το 2011-2012 η φαρμακευτική βιομηχανία είχε μεγάλες μειώσεις τιμών. Η Novartis δεν είχε τέτοια μείωση στα φάρμακα ογκολογίας και πολύ μικρές μειώσεις σε άλλα»
■ «Ο Μαυρίκος ήταν γέφυρα της φαρμακευτικής με τους υπουργούς»

 

 

Από τον Ανδρέα Καψαμπέλη

Eνα επίσημο έγγραφο 19 σελίδων αποκαλύπτει πώς είχε στηθεί το «μεγάλο κόλπο» από τη Novartis, που θα αρχίσει πλέον να διερευνά η προανακριτική επιτροπή, ύστερα από τη θυελλώδη συνεδρίαση της Βουλής την περασμένη Τετάρτη για την παραπομπή των δύο πρώην πρωθυπουργών και των οκτώ πρώην υπουργών. Πρόκειται για το έγγραφο-φωτιά του FBI που διαβιβάστηκε μέσω του υπουργείου Δικαιοσύνης των Ηνωμένων Πολιτειών στις ελληνικές εισαγγελικές Αρχές με ημερομηνία 23 Ιανουαρίου 2018, περιλαμβάνεται στη δικογραφία της υπόθεσης, εμπλέκει και πολλά ονόματα φυσικών προσώπων και εταιριών, και περιγράφει τους τρόπους με τους οποίους γινόταν η διακίνηση του μαύρου χρήματος προς διάφορες κατευθύνσεις… 

Πέραν των ονομάτων που αναφέρονται στο έγγραφο, το σημαντικότερο είναι η αποκάλυψη των δύο (πραγματικών) λόγων για τους οποίους η Novartis δωροδοκούσε τα πολιτικά πρόσωπα. Οπως αναφέρεται συγκεκριμένα σε ειδικό κεφάλαιο, «οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι και ο υπουργός Υγείας πληρώνονταν για την εγγραφή (εισαγωγή) νέων προϊόντων στην αγορά και την προστασία ελάττωσης τιμών». Αυτό σημαίνει ότι οι δωροδοκίες στις οποίες φέρεται ότι προχωρούσε η εταιρία αφορούσαν καταρχάς τη διευκόλυνση εισαγωγής νέων φαρμάκων της στην ελληνική αγορά, από τα οποία έκανε τζίρους εκατομμυρίων.

Το σημείο-κλειδί όμως είναι το δεύτερο και συνδέεται με την «προστασία ελάττωσης τιμών». Οπως προκύπτει δηλαδή, τα λαδώματα γίνονταν για να αποτρέπεται η περαιτέρω μείωση των τιμών στα φάρμακα της Novartis στο πλαίσιο της περικοπής της φαρμακευτικής δαπάνης που είχε δρομολογηθεί μετά την υπαγωγή στο Μνημόνιο. Η αποκάλυψη αυτή φωτίζει το πιο κομβικό ίσως σημείο του υπό διερεύνηση σκανδάλου, δεδομένου ότι οι περισσότεροι από τους εμπλεκόμενους πολιτικούς υποστηρίζουν ότι οι κατηγορίες περί δωροδοκίας της αντιφάσκουν προς το γεγονός ότι επί των ημερών τους μειώθηκε και μάλιστα κατά πολύ η φαρμακευτική δαπάνη. 

«Το 2011-2012 η φαρμακευτική βιομηχανία είχε μεγάλες μειώσεις τιμών» αναφέρει κατόπιν της σχετικής έρευνας και το έγγραφο, προσθέτοντας ότι «η Novartis δεν είχε τέτοια μείωση στα φάρμακα ογκολογίας και πολύ μικρές μειώσεις σε άλλα φάρμακα» και ότι «το πρώτο τρίμηνο του 2012 ο Φρουζής είχε μια συνάντηση με τον υπουργό Υγείας στο γραφείο του». Παρακάτω υποστηρίζεται επίσης ότι «η θέση της εταιρίας ήταν ότι μια επένδυση της τάξης των 150.000 ευρώ σε έναν κυβερνητικό αξιωματούχο είχε τη δυνατότητα να σώσει πολλά εκατομμύρια ευρώ (που θα χάνονταν) για τη Novartis».

«Μια κοινή πρακτική για τους γιατρούς, κυβερνητικούς αξιωματούχους και αρθρογράφους και τη δωροδοκία τους ήταν να επιλέγουν μικρής αξίας εταιρίες ως πωλητές για ξέπλυμα χρήματος. Οι εταιρίες δημόσιων εκδηλώσεων και σχέσεων ήταν το κυρίως χρησιμοποιούμενο όχημα για τις δωροδοκίες».

Τα πρόσωπα

Απαντώντας στις ελληνικές Αρχές, το Ομοσπονδιακό Γραφείο Ερευνών των ΗΠΑ αναφέρει ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι πληροφορίες του εγγράφου «για την εφαρμογή του νόμου» σχετικά με τα εξής πολιτικά πρόσωπα: Ανδρέα Λοβέρδο, Μάριο Σαλμά, Αδωνι Γεωργιάδη, Ανδρέα Λυκουρέντζο, Αντώνιο Σαμαρά, Ιωάννη Στουρνάρα και Δημήτριο Αβραμόπουλο. Δεν περιέχονται στο έγγραφο αυτό τα ονόματα των Π. Πικραμμένου, Ευ. Βενιζέλου και Γ. Κουτρουμάνη.

Οι περιγραφές για τους χρηματισμούς γιατρών κ.λπ. παραπέμπουν σε μεγάλο βαθμό ακόμη και σε μαφιόζικες μεθόδους, ενώ παράλληλα επιβεβαιώνουν και τις αποκαλύψεις ενός από τους προστατευόμενους μάρτυρες, που είδαν το φως της δημοσιότητας, για τη συνειδησιακή κρίση που τον οδήγησε στην απόφασή του να καταθέσει ενώπιον των αμερικανικών Αρχών. Μία από τις μεθόδους προέβλεπε την καταστροφή έως και τρεις φορές ετησίως συγκεκριμένων εγγράφων από το τμήμα της τεχνολογίας πληροφορίας της εταιρίας με στοιχεία για τις δωροδοκίες. Ηταν οι λεγόμενες «καθαρές ημέρες»… 

Ακόμη είναι ανατριχιαστική η περιγραφή από το 2009 για την επαλήθευση των συνταγογραφήσεων «όταν η Novartis ήταν κάτω από τεράστια πίεση» και «οι αντιπρόσωποι πωλήσεων υποχρέωσαν τους γιατρούς να δώσουν τηλεφωνικούς αριθμούς ασθενών στους αντιπροσώπους. Οι αντιπρόσωποι επικοινωνούσαν με τους ασθενείς για να επιβεβαιώσουν ότι έλαβαν φάρμακα της Novartis. Οι αντιπρόσωποι μιλούσαν χωρίς την έγκριση των ιατρών».

Συνέδρια και πολυτελή ταξίδια, ηλεκτρονικά πάνελ, δημιουργία απατηλών τιμολογίων και απευθείας πληρωμή στους γιατρούς ήταν οι τρόποι που χρησιμοποιούνταν για τις δωροδοκίες. Και σε τέσσερα τέτοια σχέδια δωροδοκίας είχε συμμετάσχει και η εταιρεία Sandoz, που ανήκε στον όμιλο Novartis, προκειμένου να εξασφαλίζονται περισσότερες συνταγογραφήσεις από χιλιάδες γιατρούς. Μόνο σε ένα συνέδριο στο Κιότο της Ιαπωνίας κάθε γιατρός πληρώθηκε 5.000 ευρώ χωρίς καν να το παρακολουθήσουν… Για τα ψευδή τιμολόγια αναφέρεται ότι αφορούσαν «την παραγωγή διαφημιστικών εντύπων» και ο πωλητής κρατούσε το 10%, ενώ χρησιμοποιούσε το υπόλοιπο «για να πληρώνει τους γιατρούς που η Sandoz αναγνώριζε». 

Ακόμη και για την πώληση της Sandoz αποκαλύπτεται ότι η Novartis σκόπευσε να την πωλήσει: «Η εταιρία δωροδόκησε γιατρούς, ώστε μελλοντικοί αγοραστές να έχουν την εντύπωση ότι η Sandoz ήταν πιο επικερδής. Η εταιρία ήθελε να αυξήσει το μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα (και) να φανεί πιο ελκυστική».

O ρόλος-γέφυρα του Μαυρίκου και η εμπλοκή επιχειρήσεων ΜΜΕ σε ξέπλυμα

Σε σχέση με το διαφημιστικό σκέλος των λαδωμάτων, αποκαλύπτεται ότι «η Ελλάδα είχε μεγαλύτερα διαφημιστικά έξοδα από τη Γαλλία ή τη Γερμανία και ότι ο προϋπολογισμός του τμήματος επικοινωνίας ενισχύθηκε σημαντικά, ιδίως για έξοδα προώθησης». Ενώ αρχικά ήταν περίπου 40.000 ευρώ, «αυξήθηκε στα 500.000 ευρώ, επιπλέον στα 500.000 ευρώ για την πρόσβαση στην αγορά με ένα επιπρόσθετο κονδύλιο στον τομέα της ογκολογίας». Μάλιστα «ο προϋπολογισμός αναθεωρούνταν κάθε έξι μήνες, σύμφωνα με την πολιτική της εταιρίας».

Οπως αναφέρεται, «εταιρίες μέσων ενημέρωσης χρησιμοποιήθηκαν από τη Novartis για πληρωμή δωροδοκιών και ξέπλυμα χρήματος. Οι μικρότερες εταιρίες μέσων ενημέρωσης και η Publicis Hellas είχαν ενταχθεί στο σχέδιο δωροδοκίας. Ο Φρουζής ενέκρινε τις αιτιολογίες και τις δωροδοκίες». Εκτός από την Publicis Hellas, με πρόεδρο τον Αντ. Πασσά, που ήταν πατρική της Zenith Media, αναφέρονται και άλλες εταιρίες και διαφημιστές, όπως οι INKAN, ETHOS MEDIA του Κ. Ουζούνη, την οποία πρότεινε ο Νίκος Μανιαδάκης, Νew medical development, Πιτσιλίδης, DIAGNOS PRESS, MEDIAHOUSE, ΒΟΥΛΚΙΔΗΣ, ΜSPS, PRESTIGE, VIJAY IYENGAR καθώς και η MINDWORK της οποίας ιδιοκτήτρια αναφέρεται η Σταυρούλα Νικολοπούλου, σύζυγος του Γιάννη Στουρνάρα. Ειδική αναφορά γίνεται στον Παναγιώτη Μαυρίκο (έχασε τη ζωή του όταν πήρε φωτιά το αυτοκίνητό του στην Αττική Οδό), τον οποίο «ο Φρουζής ήθελε ως εταιρία ξεπλύματος χρήματος και ο οποίος ήταν η γέφυρα ανάμεσα στη Novartis και στους κυβερνητικούς αξιωματούχους, είχε πρόσβαση σε 3-4 υπουργούς Υγείας».

 

ΠΗΓΗ:  http://www.dimokratianews.gr/

 

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Theme by MyThemeShop.

Bad Behavior has blocked 398 access attempts in the last 7 days.

%d bloggers like this: